fredag, oktober 03, 2008

Jag en housewife???


Kanske inte desperate men ändå, känner mig nästa som en med mina nya arbetstider :-) Hämtar ungarna mellan 13-13.30 onsdag-torsdag-fredag, helt otroligt... så skönt.
Lille F har tom cyklat till och från dagis idag, så duktig, fast man får hålla i lite när han startar så han kommer igång, annars går det som på räls.
'Nu har jag dammsugit och sitter igen och hämtar kraft inför moppningen. Skulle behöva köpa lite snygga blommor och nån fin duk till borden oxå så det blir riktigt fint. Imorgon så ville mamma att ungarna skulle komma och sova över så det ska de få, och på söndag åker jag och A-C till Ullared och shoppar lite. Ska bli kul att åka och trängas med alla människorna, huva, kommer säkert vara knökatjockt med folk. Efter löning och en SÖNDAG. Jaja, det blir nog bra, blir ju ingen direkt slappar helg och långfrukoshelg precis, imorgon är det hockeyskolan för barnen och jag och A-C ska gå på spinning och sen blir det härlig frukost på ett italienskt fik här istan, smaskens och sen GeKås på söndag så det är fullan rullan. Men hellre det än att sitta inne och inte ha något att göra, då känns det som om hela helgen varit till spillo, gubben är alldeles galen på mig när jag säger så, men så är det i alla fall. Klättrar på väggarna av att gå hemma en hel helg, brrr... Nu är det dags att slåss med moppen...

Inga kommentarer: