söndag, oktober 26, 2008

Årets kissa-på-sig-garv...



Igår var det dags att gratta svärföräldrarna som fyller år med två dagars mellanrum och maken blev betrodd (för sista gången) att köpa presenter till dem. Alltså det här tar bara priset, han packade ur bilen och jag stod uppe i vardagsrummet och kollade, -hemskt vilka stora paket han köpt, det här ska bli spännande, tänkte jag.
Öppnade pappret runt "blommorna" och till min stora förvåning hade han varit och köpt GRAVDEKORATIONER! Jag trodde jag skulle dö, rent ut sagt, jag skrattade så jag nästan kissade på mej! Han skulle köpa något fint som de kunde ha ute på trappen. HAHAHA... Nähä, sa jag, det där kan du bara inte ge bort. Så in på Blomsterlandet innan vi åkte och köpte en FIN bukett blommor istället. Och sen när vi kommer till svärisarna så säger svärmor när jag gratulerar och lämnar över blommorna. Ja man kanske skulle beklaga istället... då brast det igen... Vi var ju bara tvugna att berätta vad han hade köpt egentligen.


Hjärtanet tänkte jag göra om till en juldekoration och hänga jämte dörren till advent. Den andra får jag väl gå och sätta på farmor och farfars grav nu till helgen. Fast mamma hade redan gjort fint där, men det får nog plats en grej till skulle jag tro...

Ja herregud, har nog aldrig skrattat så mycket, på riktigt nu alltså, som jag gjorde när jag så "presenterna"... :-D

1 kommentar:

Unknown sa...

Jaaadu, vad ska man säga. Han är ganska rolig ibland. Men du kanske få ta en kurs med honom! Ni fick mig på glatt humör. Kram,ni är bäst!