söndag, november 30, 2008

Adventsmys, tomtetåg och självmordsförsök

Jaha, då var årets adventsmys med kompisarna L och P över. Först var vi på stan och tittade på grabbarna som gick i årets tomtetåg med hockeyföreningen, stod där och väntade ett bra tag innan man började höra musikkåren på håll spela och sen när de väl gick förbi så gick de så himla fort så jag hann ju inte se dem i tåget ens, de bara sprang förbi. Fast jag stod där redo med kameran så hann jag inte ta något, tog ett bara rakt ut och får väl se ifall jag kan tyda ut någon av ungarna på bilden ;-). I år var det vår tur att stå för fikat efter, så jag har kokat tomtegröt i dag för första gången i mitt liv och det blev ganska gott, till det så åt vi mackor och drack mjölk. Först måste man ju förstås dricka lite glögg eftersom det är första advent, Lilla E drack nog nästan en flaska glögg själv :-) så söööööt.

Nu skickade jag ut maken för en stund sedan att sätta upp julbelysningen i trädgården som han skulle fixat typ hela helgen (nu är det becksvart ute). Jag tyckte att vi skulle byta och sätta ljusnätet i trädet istället, han protesterade vilt och jag sa bara jo, klart, nu blir det så och flinade lite. Sen tittar jag ut här och då lyser det så fint i trädet, åååå tänkte jag, han gjorde det ändå. Sen såg jag hur trädet gungar till och hör hur gubben ramlar av stegen, sen drar han ner belysningen och backar rakt på brevlådan. Hm, kunde inte låt bli att skratta lite här uppe i storarummet, men faktiskt, kände jag mig tvingad att gå ut och hjälpa till, de fick bli en komprimiss, det blev den höga busken framför trädet istället och det blev jättefint (fast det hade varit finare uppe i trädet) *S*...

Inga kommentarer: