torsdag, november 20, 2008

PANIIIIIK!

Herregud, fattar inte vad jag höll på med... Byter lakan i ungarnas sängar och får för mig att klättra upp i äldste sonens loftsäng som är typ 40 cm från taket, bäddade underlakanet och la mej ner lite och kände efter hur skön säng han hade och ja, den var jätteskön, säkert skönast i familjen. Sen helt plötsligt säger L att han ska gå upp till en kompis och jag ska börja ta mej ner. Lätt som en plätt (tror jag, ja) vänder mej på magen och ska börja sätta fötterna på stegpinnarna, hm, vaddå, jag kan ju inte böja på lårbenet!!! Kommer inte åt att ligga på magen för att hasa mej bakåt, får bara inte plats på det hållet... Försöker på några andra sätt, känner hur paniken börjar stiga. Maken är inte hemma heller ju så jag kan be honom ta fram sågen och såga ner mej. Som tur var så gick det till slut, fick sitta lite på sidan och sätta ner ena benet och låta det andra vara uppe i sängen, helt otroligt. Det var ju sista gången (och första) jag gick upp där. Huva tänk om jag inte kommit ner, herregud hur skulle det sett ut???

Inga kommentarer: