måndag, mars 16, 2009

Hemma igen...


efter en härlig skidvecka i Åre.

Vi har haft det toppen, tom jag susade ner för en och annan backe, hm, med betoning på en och annan, men ner kom jag i alla fall och med alla armar och ben i behåll. Stora killarna 7 år gamla var jätteduktiga, åkte mest utanför pisten i skogen, det var roligare, de mindre barnen som fyller 5 i vår lärde sig att åka själva utan sk koppel. Jätteduktiga, och ja, ja, jag lärde mig i alla fall ta mig ner för backen på ett eller annat sätt... :-) A-C du vet vad jag menar med detta, stooooooora svängar varvade med ett och annat skräck-störtlopp. Hahaha...


Veckan var skön med härligt väder, en del dagar med strålande sol, vi satt på altanen och stekte fläsket sista dan mellan städvarven, jätteskönt. Men nu är man hemma i verkligheten igen... Ungarna bråkar, tvätten ska tvättas, dammråttorna jagar varann i hörnen, diskmaskinen ska tömmas, mat ska inhandlas och jobb ska sökas (eller vilka jobb, jag bara undra????), sen till råga på allt ska maken iväg imorgon för att vara borta resten av veckan *suck*... Blir ett himlans farande fram och tillbaka på morgonen, först lämna L i skolan och sen lämna F 1,5 timme senare på dagis. grrrrr..

Inga kommentarer: