onsdag, maj 20, 2009

Idag har vi rännt på stan

jag och F, vi var först på Greens en klädaffär och gjorde tyvärr missen att pricka in öppningen av Karlssons samtidigt, helt fullt med pensionärer och mammalediga och arbetslösa som trängdes om parkeringsplatserna, orkade bara inte gå in där. Men jag köpte i alla fall en ny vit kofta och ett par röda tights som jag ska ha till en röd och vit klänning, blev jättefint :-). Sen åkte vi ner på stan och då ville naturligtvis F fika lite. Han blev SÅ fika-sugen. Sagt och gjort, in på Cafeet som ligger på Storgatsbacken och då väljer han en fralla med ost och paprika på. Han fick välja vad han ville och valde detta. Ja, jag blev väl inte så jätteförvånad, sist vi var och skulle fika så valde han en räkjägare och gången innan en fralla och jag fick tvinga honom att äta en negerboll oxå bara för att han inte skulle verka för konstigt... Sen var vi flaskaffären som min kompis Ls barn kallar systembolaget och sen blev klockan ett. Ja, javisst glömde ju, fick muta honom lite för då var klockan tjugo över tolv och vi ska ju hämta storebror klockan 13, då ville han åka hem, men det tyckte jag ju inte det var lönt att göra så vi gick in på Åhlens och han ville ha en leksak, men jag mutade honom med ett par solglasögon, det har han velat ha länge för hans gick sönder i somras. Alla nöjda och glada... Jag med mina vinflarror och grabben med solglasögon, hahaha...
Imorgon blir det kanske en tur till min storasyster och killarna ska rida lite ifall vädret tillåter, får se lite vad som händer, det vore mysigt i alla fall, något som ungarna tjatat om länge.

1 kommentar:

Unknown sa...

Nä nu tycker jag ni rännt på stan tillräckligt, TRE veckor! Ryck upp dig, dax att uppdatera gumman! Kram Linda