söndag, juli 12, 2009

Fyra dränkta katter



Maken skulle ut och springa och jag kände mig allmänt lat, så jag föreslog för ungarna att vi skulle cykla jämte pappa när han sprang. Hm, sagt och gjort, det gjorde vi, men vi hann inte lång förrän det började regna lite. Jaja, det gör ju inte så mycket ifall det regnar lite så vi cyklade/sprang på. Bara det att efter ett tag så började det ösregna, riktigt ordentlligt. Rundan på cirka 8 km blev genast 8 mil lång, L tjurade och sa att han hade ont i benen och F cyklade som bara den med ett gott flin på läpparna med sin pluttelilla cykel utan växlar. Men hem kom vi till slut i alla fall, en timme tog det. Nu ligger de i badkaret och plaskar i hett vatten för att tina upp sina kalla små ben - och jag, ja, jag ska snart hoppa in i bastun. Sen blir det mumsig lax-sida på grillen med färsk potatis och grön sparris med smarrig sås... och det slinker nog ner ett glas vin med skulle jag tro... det är vi ju värda nu!

Inga kommentarer: