torsdag, juli 23, 2009

Nu är Pettsson ett minne blott!!!

Idag har vi gjort det! Inte skilt oss, men vi har rivit ner Ls tapeter på hans rum. Han valde när han var 2,5 år tapeter själv till sitt rum, jättefina med Pettsson och Findus på mot grön bakgrund. Jag har väl känt lite i ett års tid att det är en aaaningens barnsligt nu när han har börjat skolan, men han har inte klagat eller så. Nu sover ungarna hos mormor för andra natten på raken och idag på morgonen fick jag snilleblixten om hur vi ska göra... Det kommer bli så bra (ifall det nu blir så bra i verkligheten som i mitt huvud återstår ju att se)... Ska bli så roligt. Det svåra är bara, jag ska tapetsera på ett ställe och vill ha en cool och tuff tapet som passar en lågstadiekille, men det är så svårt att hitta. Finns ju mest puttinuttiga tapeter, jag hade tänkt mig antingen nåt med rymden eller lite sykadeliska mönster i klatschiga färger... Nope finns inget... suck... Men jag tror jag har hittat nåt han gillar i alla fall. Har tagit med mig några tapetböcker hem som han får välja ur, så vi får väl se vad det blir. Han vet inget än så det blir en överraskning när han kommer hem imorgon. Thihihi...

Inga kommentarer: