tisdag, oktober 20, 2009

*L*



Så känns mina ögon idag. Så trött. Ungarna halvförkylda och jag har sovit peck inatt... Alltid samma sak när gubben inte ska vara hemma. Sover så dåligt första natten och sen de andra nätterna brukar det bli bättre och bättre. Vet inte varför. Ligger och inbillar mig att det smyger runt folk utanför eller tom inne i huset. Ja, jag vet, jag är lite mörkrädd... Tur att jag skrev på avtal om larm igår, det ska bli så skön att få det, perfekt att kunna larma nedervåningen, man hög ju inte ett smack därifrån när man ligger i sovrummet eller är uppe i storarummet. Då kanske jag kan sova bättre i fortsättningen när gubben inte är hemma.

3 kommentarer:

Hjärtat sa...

Ett tips från mig... om du vill höra om nån håller på att ta sig in, ställ tomma läskedrycksburkar på handtagen. De skramlar högljutt när någon trycker ned handtaget...

Fast risken finns ju att man blir skrämd själv förstås! ;-)

Nettan sa...

Tack för tipset :-) Fast jag tror jag skulle få hjärtinfarkt ifall den skulle ramla ner...

Hjärtat sa...

Hm, joo... det vill vi ju inte!

*kram*