fredag, oktober 02, 2009

Somnade i soffan igår kväll...

skulle titta på en film på Canal+, sov jättegott, hela filmen nästan, sen vaknar jag strax efter 12 och kollar på tvn, då är det värsta porr-filmen där... Kan säga att jag har nog aldrig varit så snabb med fjärrkontrollen som då, det värsta var att off-knappen kärvade så jag fick trycka flera gånger innan tvn stängdes av. Usch så pinsamt, vi har fem stora fönster ut mot vägen på andra våningen, vi ligger högt upp i en backe och tvn står så det syns jätteväl vad som är på... Får väl hoppas att det inte var någon av grannarna som var ute med hunden vid den tidpunkten. Usch... "Nu är inte R hemma, så ligger hon och kollar på film minsann.." Huva...

Idag var det himlas kallt, jag och L skulle ta bilen till skolan idag, trodde vi... Började skrapa, det satt som berget, helt omöjligt att få bort, så nu står bilen halvskrapad, jag ryckte upp dörren till L och sa vi tar cyklarna istället. Tror faktiskt det gick snabbare än att ta bilen. Vi cyklade 10 minuter i 8 och jag var hemma 2 minuter över. Men frostigt var det, brrr har fortfarande inte tinat upp om låren. Nu börjar det, skrapa bilen är ju så megatrist. Glömmer ju alltid sätta i kupévärmaren och ställa in i garaget är ju inte ens tänkbart, det är ju fullt med brädor som ska målas till gaveln på framsidan. Nej, funderar på att köpa ett sånt där fint täcke att sätta på bilen på kvällen, fast när jag tänker efter är jag nog för lat...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ett sånt där "täcke" kan du ju få av mig. Det ligger väl någonstans i garaget och skräpar. Det är sååååå välanvänt!

Kram Linda

Nettan sa...

Haha, ja det var dej jag tänkte på, vet ju hur många gånger du använt det :-)

Kramiz