söndag, november 08, 2009

Farsdag idag...


Jaha, idag är den första farsdag i mitt liv utan en egen far. Känns ganska konstigt. Jag kan inte fatta att det gått 10 månader sedan han gick bort. En vinter, en vår, en sommar och en höst... Har svårt att vänja mig vid att han inte sitter där i köket när vi kommer och röker pipa, berättar någon rolig historia eller pratar sport med R. Sätter in ett foto på pappa från Paris, innan allt elände började. Jag vet att han tyckte detta var en alldeles otrolig resa och det känns ju bra att vi hann med det i alla fall...

Idag åker vi till svärmor och svärfar på förmiddagen och firar svärfar lite. Sen blir det en sväng till mamma för middag och så tänder vi ett ljus på graven. Sen åker vi till moster för att välja valp... Gissa vilka som är spända här hemma... De har redan bestämt vad den ska heta "Kitty" blir det nog.

1 kommentar:

Unknown sa...

En "Fars Dag" utan egen pappa...skulle verkligen kännas fruktansvärt. Hoppas din pappa har det bra där han vilar och jag är säker på att han "tittar" på er och vet om att ni tänker på honom, särskilt idag. Du får ta hand om Mor dubbelt istället!

Lycka till med "Kitty", det namnet gillar garanterat Hello Kitty-fantasten här hemma! :-)

Ha en bra söndag gumman!
/Linda