onsdag, november 18, 2009

Ibland undrar man ju...


Alltså, idag hade L studiedag och jag och F var ju lediga oxå såklart. Vi hade ju sovmorgon och allt. Jaha, vad gör den förstående maken då tror ni? Jodå, han snoozar väckarklockan TVÅ gånger fast F låg mellan oss. När han snoozade andra gången kunde jag ju inte somna om, efter första gick ju fint... Då låg jag och irriterade mig, sa inget utan försökte, verkligen försökte sova medan den försiktige maken börjar rota i sin garderob, vet inte hur många lådor han drog ut och in, ut och in innan han hittade vad han letade efter. Grrr tänkte jag när jag låg där. Och sen, inte nog med det, sen drar han igång inbrottslarmet när han går ner i hallen. Då trodde jag jag skulle explodera! Hallå! Är det inte fler än jag som faktiskt brukar s m y g a upp när jag vet att resten av familjen får sova. Jag brukar t a s s a fram, brukar inte ens spola på toaletten ifall jag gjort nr 1. Vågar knappt dra i vattenkranen i köket... Och sen bär han sig åt som världens klumpeduns (dunderklumpen). Jag fattar det inte. Så klockan 6 (SEX!) idag, på studiedagen, sovmorgonen, var vi vakna allihop. Jättekul...

3 kommentarer:

mor i stugan sa...

Haha ha tala om att smyga som en elefant , typiskt män.

Anonym sa...

ÄNNU en fördel med skilda sovrum! :-D Jag går ju alltid upp först här hemma och ALLA sover som grisar fast jag stökar runt. Men jag undrar om jag verkligen väsnas lika mycket som sambon gör? Å andra sidan kör jag hårfönen utanför E:s rum och inte sjutton vaknar hon av den! *S* Jag har gett upp om att få sovmorgon om de andra ska iväg. Mitt sovrum är mer välbesökt än Stockholms centralstation och när sista barnet gått kl åtta är det ju för sent att somna om! Då försvinner ju hela förmiddagen! *S*

Hjärtat sa...

Karlar! *hmpf*