söndag, september 28, 2008

Skrikiga barn... finns det någon medicin?

Alltså jag tror jag blir galen snart. Ungarna är ute och hoppar studsmatta och de skriker och gapar hela tiden som värsta galningar. Gubben har skällt till på dem flera gånger, men det hjälper ju inte.
Tänk om man bara kunde ge dem typ nån hostmedicin som gör att de bara kan prata normalt och möjligtvis skratta. Det driver mig till vansinne. Grrrr...


Nu sitter jag här och håller tummarna för att min man inte ska ramla ner från taket, han är just nu uppe med högtryckstvätten i högsta hugg och tvättar bort mossa. Taket är alldeles grönt på ena sidan. Syns inte mer än när vi är inne och hälsar på hos vännerna som bor där, men ändå. Är kanske inte så snyggt och det går väl illa åt tegelpannorna med kan jag tänka. Men det är ju en sådan grej som en annan tycker att det gör väl inget, men absolut, det måste göras innan vintern annars så ramlar hela huset ihop låter det som när maken får bestämma. Så nu vattnas det för fullt. Blir väl dyrare vattenräkning än om vi hade bytte varenda panna på taket.

Inga kommentarer: