söndag, september 28, 2008

Träningsvärk eller....???

Herregud, vad har vi gett oss in på??? Jag anmälde mig och min vän A-C på ett boxingpass i fredags, kände mig lite lagom kaxig, det kan väl inte vara så värst farligt heller! Vi har ju tränat ganska frekvent nu i nio månader, rätt vältränade är vi väl, det kanske inte syns utanpå utan inuti i alla fall. SÅ idag då var det dags... Började känna mig lite rädd när vi stod utanför och väntade på att gå in, alla var sådär jätte taggade och hade gått många gånger och visste precis hur det skulle gå till, utom vi..

När vi hade tagit de grejer vi skulle ha så var det dags för uppvärmning – joggning, runt salen samtidigt som man skuggboxades lite med olika "slag", uppercut, hm, jaha, såhär kanske, krok, oki, försöker väl lite här då, vågade inte kasta blicken mot spegeln en enda gång, kunde bara tänka mig hur löjlig jag såg ut, var ju för fasen svettig redan då på ryggen... Sen gick vi igenom diverse övningar och jag och A-C slog efter bästa förmåga, aktade oss noga för att inte dräma till varann, fast A-C var nog nära när hon tänkte på att det var jag som anmält henne, hehehe... Vi tyckte vi var jätteduktiga och vi körde järnet och sen rätt var det var kom tränaren M, fram och sa det är
jättebra tjejer, men ni behöver inte köra såååå hårt
???????? vaddå, hur ska vi köra då??? Vi var tvungna att fråga efter passet hur inte så hårt var och då visade han. Man skulle skutta runt lite och den som höll mitzarna skulle säga uppercut och sen studsa lite till och säga rakt osv, vi körde hela tiden... så pinsamt... men roligt... Nu tycker jag att det börjar göra ont i revbenen när jag andas, hm, det har gått 1 timme sedan passet och ontet kommer redan, hur ska detta gå?? Kommer jag upp ur sängen i morgon. En tjej som var där, hade tom egna handskar så hon var nog proffs, sa att
man kan inte ens hålla duschslagen dagen efter
, JAHA, det bådar ju gott inför morgondagen.

Inga kommentarer: