söndag, januari 04, 2009

En härlig vinterdag, kan det bli bättre



ungarna älskar att åka skridskor liksom deras pappa, men jag måste ju erkänna att jag inte är någon isprinsessa av något slag, kan knappt åka baklänges. Idag så åkte vi ner till Ohsudden här precis utanför stan och åkte med kompisarna C och J, jag åkte iofs bara på fotsulorna. Solen sken och det låg lite lite snö på isen minus 8 grader i luften. Nu sitter jag här med blossande kinder och känner mig allmänt pigg och fräsch, ja förutom att håret är helt paj efter mössa, elektriskt som bara den. Men vad skönt... Fick nästan dra ungarna därifrån. Nyårsafton var vi där och grillade korv men det fick vi hoppa över idag, kändes lite för kallt att dra av sig vantar och grejer och sitta där när det nästan är tio minus, men det var många som gjorde det. Vi får väl se ifall vi tar det nästa gång. Nu blir det lyxsöndagsmiddag bestående av köttfärssås och spagetti. Allt för ungarna... :-)

Inga kommentarer: