torsdag, februari 05, 2009

Herregud, jag tror jag döööööör


Idag snöar det. Tjohooo, vad kul... hade det varit förra veckan så hade jag verkligen JA vad kul, denna veckan, NEJ inte så kul. Nu är det så att jag INTE HAR NÅGON BIL!!! Detta är jag inte van vid, kan jag tillägga. Visst jag har cyklat till jobbet innan och jag har cyklat till dagis, men det har inte varit 5 cm snö och snöstorm då. De gångerna har jag faktiskt valt att ta bilen. Av bekvämlighets skäl, faktiskt!!! Så idag på morgonen, hiva på F där bak, han var inte sugen på att cykla när det snöade, dåligt med luft i däcken på cyklen, fick ta bort spindelväven från styret och sen bar det iväg, vinglande ner för backen. Kändes som om jag cyklade på fälgarna. Av med F på dagis in med honom, ut och cyklade raka vägen till macken för att fylla på luft. Sen ner till "jobbet" för att fixa lite annonser som jag hade gjort och sen, hem igen. Nu sitter jag här och bävar inför hämtningen på dagis som ska ske kl 14.00 och sen kl 15.00 är det hämtning på skolan. Kommer vara helt urlakad innan dagen är slut, ifall jag då har överlevt alla cykelturer i halkan, det är ju inte bara snö, det är ju skithalt med. Har försökt få fatt på maken men han verkar inte svara på mobilen i dag, tänkte att han kunde göra sig ett litet ärende antingen vid 15.00 eller 14.00 vilket som och hämta något av sina små godingar. Eller hur, det är väl inte mer än rättvist, när han fräser runt i sin varma goa bil och jag trampar runt på min gamla tunga sketna cykel utan luft i däcken...

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja, snö känns inte riktigt som man längtar efter. Har försökt att nå dig idag, men du verkar vara upptagen "mellan-två-jobb-kvinna"! Ingen som svarar eller så är det upptaget...hm. Men du kan väl ringa om du har lust! Kram