fredag, februari 06, 2009

Att vara arbetslös är jobbigt!

Nu har jag varit arbetslös i en månads tid, jag måste säga, jag har inte haft många minuter över på dagarna. Bara att tillfredsställa arbetsförmedlingen i dag tog över en timme, sitta där i kö med en jävla nummerlapp och det är 27 framför. Jaha, det gäller att ha gott om tid, och sen när jag väl kommer fram och framför mitt "ärende" som var av det löjliga slaget att jag skulle ha kompletterat mina meriter, dvs lagt till lite fler arbetsgivare på min meritlista (jag har så jätte många, nämligen tre stycken) då säger han, att han vet ju inte i fall detta är sant, utan jag måste ha med något jävla intyg från de gamla arbetsgivarna att jag jobbat där så han kunde verifiera detta. Skulle kunnat klappat till honom. Varför sa inte den j***n det som jag pratade med förra gången. Enligt honom räckte det med att jag hade lagt till dem på min sida och sen komma in så han fick kolla på det. Men no no no no!!! Det är ju tur att de gör lika alla de där puckona som jobbar där. Suck... livet är skit!!! :-(

1 kommentar:

Unknown sa...

Man kan ju undra vad det är för folk som jobbar där? Tycker väl att man ska komma dit så ofta soom möjligt, så inte DOM blir arbetslösa. Kram från en som slavar!