söndag, februari 08, 2009

Trötthet, helglyx och träningsvärk

Såååå trött jag är. Ögena går i kors snart, eller nja kanske inte men jag känner mig inte utvilad i alla fall. Jag och maken har haft lyxhelg i helgen. Barnen har varit hos mamma och sovit över tillsammans med sin kusin och jag och maken skulle åka och handla födelsedagspresenter för äldste sonen fyller 7 år på lördag. Vi hade bestämt middag och bio. Då fick maken den snillrika idén, varför inte sova över på hotell när vi ändå är i gång, han hade massa poäng från Scandic som han måste bli av med innan de brinner inne. Så sagt och gjort, hotell bokades och igår morse bar det av. Gissa vart? Jönköping!!! Det ni, vi åkte hela 6 mil för vår lyxhelg. Hehehe, så skulle det vara varje gång man åker iväg och ska gå på Ikea eller handla lite på A6, ta in på hotell. Men det var smidigt, jätteskönt. Fast inatt så låg jag och började ångra mig. Hade jag inte druckit två glas in så hade jag nog kört hem. När vi krupit ner i våra sköna sängar med såna sköna hotellakan och har stängt av tvn, hör vi det. Nattklubben mitt emot gatan. Hur röjit och kul som helst säkert, ifall man var där och dansade och drack sprit, men inte när man ligger i på hotellrummet (som en annan inte ligger i så ofta i alla fall) och ska försöka sova, efter en ganska lång dag, med shopping och middag och bio. Försökte lägga huvet under kudden, men den funkade bara som en resonans och dessutom blev det obekvämt varmt och jag fick kvävningskänslor. Så det var bara att försöka koppla bort det. Men något positivt i alla fall, de stängde kl 2 så halv 3 blev det någorlunda tyst i alla fall... suck...
Sen har jag världens jävla träningsvärk. Vi var på Body Pump i fredags för första gången sedan dan innan julafton. Visst jag hade räknat med träningsvärk och den var inte sååå jättefarlig innan min vän och jag fått för oss att vi skulle gå på Afropowerdance idag (av alla jävla dagar) och det gick jättebra, det var superkul och man blev jättesvettig och benen hängde med (ja, det de inte hängde med på kan man inte skylla på träningsvärken i alla fall). Och nu efter duschen, de är som stela pinnar. Kan knappt gå, får hålla i mig i trappräcket för att överhuvudtaget komma nerför trappan. Ajajajajajajaj... skitont! Ja ja, får väl tänka hur oerhört snygga ben jag får istället och vara nöjd att man har några muskler som man KAN få träningsvärk i.

Nu ska jag slänga mig soffan och zappa mellan tv-kanalerna. Gonatt.


Jo förresten, filmen vi var på var Valkyria med Tom Cruise och den var faktiskt bra. Inte underhållande men väldigt intressant. Fast den inte började förrän halv tio (eller rättare sagt kvart i tio, pga all jädra reklam) så håll jag mig pigg och vaken hela filmen så den måste varit bra, annars hade jag somnat.

Inga kommentarer: