onsdag, februari 25, 2009

Peptalk av högsta grad

Var nere en sväng på mitt gamla jobb igår, gick först på bokrean, eller rättare sagt DEN bokaffären som hade öppnat tidigare och handlade lite böcker, det tog väl ca en halvtimme och sen i väntan på att Åhlens skulle öppna tittade jag in på jobbet. De är ju så rara... Puss på er! Ibland behöver man höra hur bra och duktig man är och det fick jag höra igår igen. Tack, tack... Gick som på små moln hela förmiddagen. Men tyvärr, idag är de där mörka molnen tillbaka... Ska man någonsin komma ut på arbetsmarknaden igen, eller måste man börja plugga och bli något annat. Vill ju egentligen inte det. Känns så dystert!

Jaja, jag bestämde med min syster (som faktiskt har ett jobb) att vi ska åka till GeKås imorgon och handla lite inför Ls fest på fredag. Lite kalas eh, fest grejer menar jag. Det var noga med att det INTE var barnkalas utan, ja, just det, fest! Så R kommer hem tidigare imorgon så drar vi iväg vid två. Sen är man nog ganska trött i morgon kväll, det kan ju behövas, för även ifall man tränar fem dagar i veckan så har jag svårt att sova när jag väl lägger mig i sängen. Igår läste jag ut en hel pocketbok av Mari Jungstedt som jag köpte nere på bokrean, fast det var ju inte rea på den förstås, innan jag kunde somna. Bläää...

Inga kommentarer: