lördag, april 04, 2009

Tyst i huset


Kidsen är hos farmor och farfar och sover över, så igår var jag och tränade och kom hem till en make som varit och handlat och fixat käk, så vi åt gott och drack lite vin och somnade på soffan :-)
Idag började vi morgonen med ett spinningpass och fortsatte till Arabusta för en ljuvlig frukost bestående av cafe latte, smoothie, grov fralla m salami, grönsaker, brie och balsamvinäger och färsk melon. Mumsens mumsens... Sen gick vi på stan en sväng och handlade klart födelsedagspresenterna till F som fyller FEM år i morgon. Inte klokt, min lilla bebis jö... Plutten... Själv fick jag av maken en ny jacka som jag köpte på Stadium, en softshell-aktig en, svart (ovanligt men sant), jättesnygg. Så jag är nöjd.
Nu har vi ätit en sen lunch bestående av nettansihopkoksoppa, läs inte god... Jag blandade lite färdig champinjon/kantarell-soppa med stekta kantareller och lite vispgrädde och sen fick jag någon väldigt konstig snilleblixt att häva i lite nudlar oxå. Nix- inte gott... sen när jag öppnade kylen såg jag att jag hade ju faktiskt en paket med färsk tortellini där inne som hade varit mkt godare att haft till, kanske till och med gratinerat dem i ugnen lite. Nåja, vi blev mätta i alla fall, fick dricka många glas vatten och sen en glass till efterrätt så magen lugnar sig.

Nu ska vi strax åka och hämta godingarna och ikväll blir det nog grillpremiär! L har tjatat hela veckan att vi ska grilla så det passar ju när det är sånt kanonväder.

Inga kommentarer: