torsdag, juli 09, 2009

Idag - innedag

Precis så här glada ser vi ut när vi tränar easyline... fast det är iofs jättekul
Usch vilket trist väder! Vad snabbt man blir uttråkad, det är ju inte klokt. Det har varit halvtaskigt sedan i söndags och man är redan helt less... Så bortskämd med det vackra, varma vädret som varit de sista veckorna. Varför kunde det inte fortsätta. Jag klättrar ju snart på väggarna. Idag har jag vattnat blommorna (chockat dem, det var väl 6 veckor sen sist), dammsugit, torkat fönsterbrädor, dock inte alla men några i alla fall, lagt en timme på pannkaksstekning, spelat spel med ungarna, spelat lite Nintendo DS och svurit, jag är så usel så det inte är klokt, varit ute med Hugo (mammas hund som vi är hundvakt åt) och surfat runt lite på internet...
Nu ska jag åka och träna om en stund och sen blir det lite uteliv ikväll. Blir nog en sväng på Harrys skulle jag tro, eller möjligen Gästgivargården, det ska bli trevligt. Himlans länge sedan jag var ute så bara en kväll, höll på att säga knappt sen man blev vuxen, men jo, det är ju klart, men det var säkert ett år sedan utan maken i alla fall. Nu tog han ungarna och åkte och handlade så det blev alldeles lugnt och tyst i huset (för en gångs skull). Suck, fyra veckor ensam med ungarna heeeela dagarna tar snart knäcken på mig. Tur maken går på semester imorgon, ska bli skönt att dela vardagen lite med någon vuxen och inte bara med barnen.
Nähä, nu ska jag rafsa fram lite anständiga träningskläder och hårtorka en av mina tränings-bh-ar som jag tvättade innan och hängde upp för cirka en halv timme sedan, för att bege mig till gymet för en halvtimmes stenhård easyline-träning.

Inga kommentarer: