onsdag, juli 08, 2009

Cykeltur med barnen - mardröm


En sådan här skulle man ha istället så man hade hela familjen på släp efter sig istället...

Alltså, ja, jag vet, de lär sig ju inget trafikvett ifall jag inte cyklar med dem, men jag säger bara det, mitt tålamod är ju lika med noll när det gäller detta... Har försökt pränta in i huvudena på dem, stanna när jag stannar, lyssa på vad jag säger, stig av cykeln vid övergångsställen, vrid på huvudet... Det funkar inte... Helt slut efter att ha cyklat med dem till och från Apladalen. Alltså inte slut i benen eller flåset utan, ja möjligtvis flåset eftersom jag fått tjata hål i huvudet på dem, men det verkar ju inte hjälpt ändå! Nu är getterna och fåren mätta för en vecka framöver så mycket knäckebröd ungarna proppat i dem. Hade en hel påse med gammalt knäckebröd med mig och det slukade de glatt. Även ett och annat finger hade nog också kunnat slinta ner om vi haft otur.

Getterna får käk



L testar bebisgungan

F vill oxå testa å va bebis

OBS! Bilderna är tagna i våras...

Inga kommentarer: