torsdag, juni 25, 2009

Nu har jag gjort något jag får ångra...


Ungarna lekte så fint och höll på att här bor jag och där bor du, då jag fick snilleblixten... "Vi ska inte sätta upp lilla tältet, så kan ni leka i det"? Jubel, JAAAA... Hm, å nu står det där ute på gräsmattan och ungarna springer runt, vi ska tälta i natt, vi ska tälta i natt... Hm, inte jag i alla fall. Nu springs det fram och tillbaka med grejer, kuddar, sovsäckar, liggunderlag, tidningar, gosedjur, allt som man kan tänkas behöva för en natt i tält. Nä, får nog övertala maken, om jag lägger huvudet liiite på sned och ser bedjande på honom så kanske jag slipper...

1 kommentar:

mor i stugan sa...

Du får nog börja bära ut dina saker, kudde, liggunderlag ,sovsäck , bra bok ,ditt gosedjur ligger nog inne i natt och har en jätte stor säng för sig själv.
Tror barnen vill att mamma ska sova i tältet,lycka till ;)