måndag, september 14, 2009

Det var den helgen det :-)

I helgen var vi som bekant i den kungliga huvudstaden eftersom maken bestämt sig för att han skulle springa halvmaraton. Då är man ju inte sen att haka på, även om man bara är med i supporter-teamet. Eller hm, teamet som låg på hotellrummet och käkade bilar och läste spännande böcker... :-)
Vi kom upp i fredags efter att ha åkt vid halv nio-tiden. R hade kundmöte hos ett företag i Skatteskrapan så jag hängde på söder medan han var där, passade bland annat på att gå och klippa mig. Blev faktiskt jättebra, är supernöjd. Sen gick vi en sväng till och jag handlade mig en ny mobiltelefon, som jag suktat efter i flera månader, men nu blev det av i alla fall, några böcker blev det med. Sen tog vi bilen till hotellet, inte världens finaste, byggt 1984 tror jag och inte renoverat ett smack sedan dess, lite synd, Sergel Plaza heter det. Men stora fördelen är att det ligger super-centralt och det gillar man ju när man är shoppingsugen som jag nästan alltid är. Gallerian låg vägg i vägg :-) PÅ fredagen hade vi bokat bord på Papa Sisto i Gamla stan, en jättemysig italiensk restaurang, vi började kvällen med att öppna en flaska vin och givetvis hinka i oss den innan vi gick. Sen innan maten tog vi varsin martini och jag ville bara ha ett glas rött så det beställdes till maten. Det var bara det att han öppnade flaskan och ställde den på bordet, hm, och ja, då var vi ju tvugna att dricka upp den med... Jag blev lite berusad om man säger så. Brukar ju aldrig drick så mkt på kort tid annars om det inte är fest. Så det blev inget mer uteliv den kvällen, vi skulle ta en drink i baren och jag gick först på toa, satte mig och lutade huvudet bara lite lite mot handfatet och kände att, här kan jag verkligen somna. Så jag sa till maken att jag tror det är bäst att jag går och lägger mig istället. Hahaha... inte kul att bli full jö... Inte för att jag var full direkt men lite lagom sådär...
På lördagen blev det staden såklart. Loppet startade inte förrän halv fem så vi hade ju gott om tid. R har haft ont i sin höft ett tag och ite kunnat träna så han var lite osäker på ifall han skulle klara hela loppet, men mamma hade preparerat honom med några dunderpiller så han hade inte det minsta ont sa han och tog sig runt på lite drygt två timmar.
Sen på kvällen gick vi på bio, Baksmällan, blev det efter många om och men... Den var så jävla rolig. Skrattade nog hela filmen. Ett riktigt lyckokast, vi försökte nämligen få platser på både Beck och The ugly truth men det fanns inga platser jämte varann så vi tog Baksmällan på vinst och förlust. Den rekommendrar jag verkligen varmt.

Ett litet smakprov

Sen i går, rännde vi lite på stan, fikade lite och sen vid halv tre åkte vi hem, hämtade kidsen hos farmor och farfar och sen var man gaanska mör på kvällen. Men man ska inte sticka under stolen med att det inte är skönt med ett miljöombyte, det är det och det var längesedan vi var borta så en helg tillsammans och bara prata vuxen-prat. Det behövs... Så nu är det bara att längta till nästa gång, när det nu kan bli. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken helg "alkis" ;-)! Känns som om det var en trevlig helg med bra blandning. Skönt att du fått komma iväg lite och slippa se alla fyra väggar där hemmea. Hoppas gubben har ordentlig träningsvärk :-).
Kramiz Lindis