onsdag, september 09, 2009

Vilken tur! :-)

När jag hämtade L på skolan idag så skulle vi ta svängen om Kvantum innan vi hämtade lillebror. L jättetjurig och vill sitta kvar i bilen, men det var alldeles för varmt så jag tvingar honom gå ur. Väl ur bilen börjar jag känna i min handväska, den kändes lite lättare än den brukade och då hittar jag inte plånboken :-( Letar genom bilen och handväskan säkert 10 gånger, men inser att den är faktiskt inte där... Nåväl tänker att den ligger väl på hallgolvet eller nåt så den trillat ur väskan när jag tagit den, så vi hämtar F på dagis och åker hem. Men hemma hittar jag inte plånboken, kollar cykelkorgen, bilen igen, försöker ringa maken och kolla ifall den ligger i Saaben, får inte tag i honom, lämnar ett väldigt surt meddelande på hans mobil. Sen kommer jag på att jag inte haft den sedan jag var och handlade på Kvantum i måndags så jag ringer dit. Nope, ingen upphittad plånbok fanns där heller... Nähä, försöker ringa banken via telefon men där var det tekniskt fel så de kunde inte uppge några uppgifter, loggar efter många om och men in på internetbanken för att kolla ifall det försvunnit några pengar, nej, det hade det inte. Sen satt jag som bäst och funderade över ifall jag skulle spärra mina kort för säkerhetsskull och då ringer telefonen. Det är från skolan som L går på, då har en lärare hittat min plånbok på parkeringen och med lite detektivarbete har de då hittat mej. Så glad jag blev. Och så glad att jag inte hann spärra korten, det hade ju varit så mycket jobb med det. Så jag och F tog våra cyklar och cyklade till skolan och de första jag gjorde när jag kom hem var att sätta in en dagens ros i Värnamo Nyheter. Får se ifall den kommer med imorgon. Tänk att det finns ärliga människor i alla fall.

Inga kommentarer: