tisdag, september 22, 2009

Ruskdag

Brr vad ruggigt det är idag. Undra ifall det är hösten som kommer nu. Den har ju låtit vänta på sig länge tycker jag. Vädret har ju varit helt underbart :-) så man har ju blivit lite lätt bortskämd.
Idag åker R till huvudstaden på kurs igen. Han kommer inte hem förrän på fredag kväll. Jaja, det går väl det med. Bara att det idag strulade ihop sig såklart. Frågade lilla mamma igår ifall hon kunde tänka sig att komma och passa kidsen ikväll eftersom det är föräldramöte i skolan och det kunde hon. Nu ringde hon på fm och då hade hon ju feber så det gick ju inte. Funderade ett tag på ifall jag skulle strunta i det och låta F gå på brottningen istället. Men så ringde jag världens bästa svärmor som såklart ställde upp och kommer hit och passar dem en stund. Visst det hade väl inte varit hela världen att missa föräldramötet men jag vill ändå veta vad som händer i skolan, man får ju inte reda på hälften när man frågar ju.
Nu har jag och F ätit stuvade makaroner som vanligt, det är ju tisdag. Han önkskar sig det varje tisdag när vi är ensamma hemma. Och som han äter... Lille vännen... Synd bara att jag kokade över första grytan så det brände och rann ner på golvet, andra grytan kokade över litegrann plus att jag kokade över broccolivattnet oxå. Sen rev jag ner ett glas vatten när jag pratade med svärmor i telefon oxå... Så, köket när nästan skinande blankt nu efter allt skrubbande.

1 kommentar:

mor i stugan sa...

Allt ordnande sig till slut , och du kan gå på föräldramötet i lugn och ro. Och efter dagens bravader i köket , så kommer du i allafall hem till ett skinande rent kök.;)