fredag, oktober 30, 2009

Ååååå vi är kära :-)


De små pudlarna var ju så söta. L och F låg och gosade med dem hela tiden. De hann inte ens fika... L fick en favorit som låg och snusade hos honom som han ville ha, Bosse skulle den heta, bara det att det var en liten tös. :-) Så nu är vi i valet och kvalet här.

Igår var vi i Jönköping med K och barnen K och O, på något som heter Upptech. Ungarna hade jätteroligt. Massa spännande grejer att upptäcka. Fick nästan slita dem därifrån. Sen åkte vi en snabbis till IKEA för en billig lunch och sen styrdes kosan hemåt. K och gänget skulle vidare till Borås och sova över.

Idag ska vi åka till svärfar, han fyller 65 så då blir det firande med pompa och ståt. Men han ska såklart inte gå i pension, det är ju aaaaalldeles för kul att jobba.
På tal om jobba... tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa i onsdags var jag och skrev på anställningspapper. På mitt gamla jobb... Ska börja jobba igen, tjohoo, ska bli så skönt och roligt :-) Ska börja jobba halvtid, tycker det känns helt ok. Till att börja med ska jag stämpla upp det som jag har rätt till och sen får vi se. Kanske att det blir mer tid oxå. Det roliga var att en timme efter jag skrivit på papprena ringde de ifrån Tidningen där jag varit på intervju på, grav-viket och frågade ifall jag ville komma ner och prata med dem igen... Hm... jag tackade nej.

1 kommentar:

mor i stugan sa...

Grattis till det ny-gamla jobbet och ni måste ju bara köpa BOSSE :)) , han o L är ju ena riktiga godingar ihop.