lördag, oktober 10, 2009

Bad och bok


Vad kan vara bättre en kulen hösteftermiddag egentligen? F har haft en kompis här hela eftermiddagen och L har varit hos Fs kompis storebror och de har lekt så bra hela eftermiddagen, jag har suttit i soffan och läst bok och lyssnat på dem nästan hela tiden. Sen nu blev jag så sugen på ett varmt bad, så belamrad med tändstickor, ljus, ny bok, handduk och en god badbomb inköpt på favoritaffären Lush gick jag ner i mitt badrum i källaren och fyllde badkaret och kröp ner. Nu låg jag så länge att vattnet blev kallt, sen in i en rykande dusch och tvätta håret nu är man redo för en lördagskväll. Hm, det var bara en sak jag saknade i badet, nämligen ett glas vin, jag får väl råda bot på det strax när jag börjar med kvällsmaten. Det blir kycklingpasta med soltorkade tomater och bladspenat, mums... Synd att min kock inte står i köket och tillagar detta nu medan jag sitter här, men det kan man ju bara drömma om. :-)

Imorgon drar jag och kompisarna U och A-C till Jönköping och Tyghuset i Taberg för lite shopping och fika. Ska bli kul... Får se ifall jag är på handlarhumör, man vet aldrig.
http://www.lush.se/

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade gärna följt med :-(((((
Kram Linda