tisdag, oktober 13, 2009

Vem var tröttast?

Igår var det studiedag här. Då passade vi på att åka till Växjö med vännen K och hennes barn K och O och låta barnen leka loss på Leos Lekland. Vi var där redan när de öppnade kl 10.00 och lekte hela dagen i stort sett ända till klockan var ungefär halv tre. Ungarna hade jättekul och det var stort och framför allt fräscht. Inte mycket folk heller, vi sprang såklart på några från vår stad som oxå firade studiedagen med ett besök, kanske max 30 ungar där under den tiden vi var där. Så det var perfekt. Maten var oxå god. Jag köpte en grekisk paj och fick som en grekisk sallad till, supersmaskigt och ungarna valde pannkakor, bara ett minus min storätande 7 åring fick bara två pannkakor, det räcker liksom inte riktigt till så det fick bli en varmkorv med bröd till till honom.

Sen åkte vi in på stan på blixtvisit, en snabbis in på Panduro och en snabbis till Polarn och Pyret. F ska ta dagiskort imorgon så då passar det ju bra med en ny fin tröja. Sen hem snabbt, det är ju brottarträning på måndagar halv sex och jag skulle träna kvart i sex så det var i stort sett bara hem, packa väskorna och sen åka (igen). Jag var så trött igår kväll efter vi ätit middag och fått ungarna i säng så jag sov som en gris, har inte ett minne av hollywoodfruarna som jag ville se. Maken väckte mig kvart över tio och sen borstade jag tänderna och skuttade i säng och sov heeeeeeeela natten, som en stock...

Jobbigt för mammor att vara på leklandet...K i fullt med fräs :-)

Eftersom det inte var så mkt folk, var jag och K ju tvungna att åka alla banorna minst en gång, även om det var risk för det egna livet.

OBS! Inga barn kom till skada under denna inspelning...

Inga kommentarer: