torsdag, november 26, 2009

Adventsfint :-)


Bilder från förra julen

Nu har jag pyntat i två dagar. Putsat fönser, torkat fönsterbrädor, plockat undan, letat fram alla julgrejerna och ställt lådorna i förrådet så jag lättöverskådligt kan se vad som finns i och inte minst hängt upp alla stjärnor och ljusslingor och fixat min adventsljusstake som jag har i storarummet. Så nu börjar det likna advent här hemma.

Jag och F var och köpte en ny ljusgardin till storarummet, min gamla i filt (!) hade gått sönder, försökte med varenda transformator jag kunde hitta i huset men den bara lös jätte, jätte svagt så, det blir till att kasta. Sen köpte jag en superfin stjärna på fot till sovrummet som jag kollade på för några veckor sedan, det blev så fint i sovrummet.



Min lilla pluttgran från förra året, så besviken jag blev när maken kom hem med denna...

I eftermiddag har K och barnen K och O varit här, ungarna har lekt, inget Playstation idag faktiskt utan de har faktiskt lekt, och jag och K har tjötat...

Nu har vi ätit tacos jag och kidsen och läst 4 kapitel om Barna i Bullerbyn och nu ligger de i sina sängar, F lyssnar på Doris och Knäckebröderna och L på Pettson och Findus och Tomtemaskinen... vad maken gör, jo, han är i Stockholm, hos sin andra familj, nä, han är på kurs, eller inte ikväll iofs, de har någon slags avslutning med den där kursen så de är på Hairspray och roar sig istället, stackarn... Men imorgon kommer han hem igen och nu var det sista veckan han är iväg hela veckan på länge i alla fall, det är ju skönt.

3 kommentarer:

mor i stugan sa...

Mysiga bilder , ja då har du ett skinade rent hus förstår jag , så som du har legat i för att få upp adventstakarna. Kan tänka mig att du känner dig mer än nöjd och kan nu njuta av en skön helg.

Anonym sa...

Om du visste vad jag har gnott idag!!!! Så nu lyser adventsljusstakarna här också i fönster med julgardiner. Trodde att jag skulle dö av att gno runt så här, men det var tydligen precis vad min rygg behövde. På förmiddagen hade jag ont, men sen gav det sig. Jag ska m a o vara i rörelse hela tiden!

Nettan sa...

Hahaha Nickelina, ja, det måste ju vara det, du är för lat annars, låter maken dammsuga och så. ;-)
Men allvarligt, det brukar göra mindre ont när man rör sig, fast det värsta är att det brukar även komma ikapp än när man vilat en stund. Så du kan fortsätta låta maken dammsuga och sippa martini istället med gott samvete!
Trevlig helg :-)