lördag, november 28, 2009

Sitter här med värkande arm


Jaha, idag var det vår tur. Vi har varit och tagit den omtalade sprutan mot Svininfluensan... Vi skulle gått häromdan men då tog vaccinet slut. Nu hade de fått ny laddning och hade extraöppet på vårdcentralerna i länet för oss mellan 31-40 år. Jag och F cyklade ner tio i nio och var hemma igen halv tio, så det gick snabbt. Inte gjorde det ont heller, det är väl liite liite ömt precis vid sticket annars så är det inte så farligt. F blev nästan besviken, han hade trott att det gjorde jätteont... Han sa att han kan ta tio såna sprutor fast han trodde det kunde göra rätt ont och få den i kinden, hahaha... Ja där vill man ju helst inte ha den förstås. Maken och L ska ta sin senare idag, de är på hockeyskola så det blir väl efter den kan jag tänka...

Nu i helgen är det fullt upp... Idag ska vi gratta grannarna som fyllt år på eftermiddagen, sen ska vi till vänner på kvällen, imorgon fm ska vi ev ut och hugga gran, sen är det tomtetåg och sen kommer mina kära vänner L o P och A-C o H med sina barn hit på lite tomtegröt och glögg.

Hepp, nu blir det ett besök i duschen för mig, måste duscha av mig kallsvetten, hahaha... nej, skoja bara, kan bara inte se när de sticker, annars går det bra och det kan man ju själv välja ju, det är ju bara att titta åt ett annat håll.

2 kommentarer:

mor i stugan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mor i stugan sa...

Aj aj inte vill jag ha den i kinden haha ha barn är ju för gulliga. Men när det blir våran tur så är nog vaccinet slut i hela Norden ska du se, det skulle inte förvåna mig. önskar er en mysig helg