onsdag, december 02, 2009

Jaha, en vecka kvar bara...

sen bär det av på minisemester med mamma och syrran. Kosan styr vi åt Frankrike och den fantastiska staden Paris... Ska bli så roligt att åka iväg, bara vi tjejer, har ju aldrig hänt innan. Mamma och syrran fyller jämt, 60 och 40 så det är 100 jämnt. Torsdag-måndag ska vi vara där. Ska bli spännande att se Paris i julskrud... Så det gäller väl att packa de bekväma skorna och förbereda sig på att traska.


Mamma, jag och kottarna på besök i Sacre Coeur efter aaaaaaalla trappstegen upp... men vackert var det. Fast vi kan nog inte räkna med riktigt så fint väder denna gången. Förra gången var det runt 30 grader hela veckan...

I eftermiddag ska jag och maken åka till den berömda byhålan Ullared och besöka det fantastiska varuhuset GeKås. Nåja, så otroligt är det ju inte förstås, jag hoppas hitta lite julklappar men jag har ju inga förhoppningar att hitta alla precis, men lite i alla fall... Mamma ska komma hit och barnvakta barnen, de är ju glada i alla fall att mormor kommer. :-) Mamma har stickat Åre-mössor till dem, hon kom hit tidigt i söndags morse med dem och F har haft sin på sig hela sin vakna tid sedan i söndags, åtminstone hemma, på dagis har han väl inte fått ha den kan jag tänka, men när han kommit hem i alla fall. Igår fick jag rycka av den när vi satt och åt kvällsmat, det såg bara för varmt ut. Snacka om tacksam! Lille gulleplutten.

Nu ska vi gå ut och försöka sätta upp ljusnätet i trädgården, får se hur det går, om jag överlever. Om stegen välter...

1 kommentar:

mor i stugan sa...

Är grön av avundsjukpå er som ska åka till Paris, det är helt otroligt fint där med alla juldekorationer , så njut nu av fulla drag och ta hand om lilla mamma. Hoppas du hittade några julklappar i BYHÅLAN .