söndag, januari 17, 2010

Ååååå mina gullungar...

Vi har efter många om och men bestämt oss för att INTE köpa en ny videokamera utan vi har uppdaterat den vi har, den är egentligen jättebra och snubben på expert sa att om vi ska ha en likvärdig kamera så kommer den kosta uppemot 6-8 tusen kronor och då kan vi lika gärna ha kvar den vi har, så nytt batteri införskaffades och en kabel till datorn sen var det bara att tuta och köra. Bara det att vi inte filmat något på 2,5 år, jag kan säga att myyyyycket har hänt på 2,5 år. Vi har suttit och kollat på när vi var på Mallorca, F var 1,5 och L var 3,5. Jisses vad söta de var. Det är så det rycker i bebistarmen. Ungarna har suttit här och skrattat som bara den... Bland annat åt Ls tappra försök när han fick sina längåkningsskidor när han fyllde 4 år... När snön kommer, hoppar han ut, själv, för att åka i vår lilla backe på tomten, tror att det bara är att åka hur lätt som helst, behöver jag nämna att det hela slutar med ett sammanbrott och jag och maken står inne och asgarvar åt honom den stackarn... Men vad kul att se!!! L bjöd på det och tyckte oxå det var kul, fast han tyckte pappas kommentarer som inte han hört tidigare var lite taskiga. Sen såg vi lite från vad jag och kompisen L kallar för h&/%&%D&€#""'s eftermiddagen. R och P skulle till NetonNet och köpa tv, och vi var här hos oss med alla barnen, L o Ps dotter E var bebis och F 1,5 år, L 3,5 och K lite mer än 4. Och K och L slogs heeeela eftermiddagen, de var som hund och katt, de var så jobbiga, och F var så go, han kelade med lilla E och pussade henne, eftermiddagen slutade med att jag och L satt och försökte dränka vårt elände i sprit när gubbarna kom hem. Nja, så mkt drack vi ju naturligtvis inte, men någon lite Baileys slank det minsann ner... jisses vilket hallå det var! Nu i efterhand är det ju roligt, men då, då var de billiga de små barnen...

Nu ska jag bara byta kabeln, för den passade ju naturligtvis INTE så jag kan lägga in på datorn och bränna dvd-skivor. Ser verkligen fram emot detta... :-)
Men fy på oss som inte filmat på så länge. Vad vi har missat många kul grejer... Första åket i slalombacken t ex, hm, även mitt första åk kanske, hahaha, hockeyskolan, brottningen och bara det där lilla vanliga hemma i köket, när de kläcker ur sig underfundigheter... Var faktiskt ganska duktig innan och hade kameran liggandes i köket så det bara var att filma en liten snutt när de busade och sjöng och trixade... men, men... ja, ja... så är det ju nu. Så nu ska det bli bättring!

Inga kommentarer: