söndag, januari 03, 2010

Idag har vi myst...


Detta hör verkligen till ovanligheten för familjen Petersson. Vi brukar vara i full gång, nästan alltid något på gång. Men idag har vi myst i mysdräkter och pyjamasar hela dagen. Så skönt! Jag har varit ute med hunden på gräsmattan 1 gång, R har varit ute de andra, annars har vi varit innekatter.

Nyårsafton var trevlig (som vanligt när vi väl träffas alla tre paren). Vi tog upp en gammal tradition, nämligen paketleken, det är så himla kul. Låter skittramsigt, karlarna när de skulle vara med första gången var de så skeptiska och tyckte det var supertöntigt, men de som är värst med paketen nu för tiden när de manliga deltagarna. Tyvärr har jag inte ett enda foto från nyårsafton, fattar ingenting, brukar åtminstone ta något kort, men, nope. Kan kanske skylla på att jag var genomförkyld och orkade väl bara bry mig om mig själv kanske och min täppta näsa...

Vi var och åkte pulka och kälke i Lidnäs utanför stan på golfbanan igår på fm/em. Så mysigt, men kallt. Tur att jag har en varm jacka i alla fall så man håller värmen. Ungarna håller ju igång hela tiden så de fryser ju nästan aldrig. När vi åkt färdigt gick vi ner till sjön och grillade korv och ungarna busade på isen och vi satt och solade oss... Leia la sig på sin filt och somnade efter alla rusningarna i backen, hon låg och skakade så jag svepte in henne i min halsduk och vännen U la sitt fårskinn på henne. Sen nanade hon gott en bra stund...
På kvällen hade vi vänner här på middag, slog på stort och serverade 3-rätters :-) Maken stod för förrätten och varmrätten och jag fixade efterrätten. Vi åt överbakad räksoppa med smördegstäcke, helstekt oxfilé med medelhavspotatisgratäng och rödvinssås och till efterrätt passionsfruktscheesecake (lååååångt ord).

Nu tror jag att jag faktiskt ska dra på mig peak-jackan och gå ut och med det lilla monstret. Verkar som om hon har lite överskottsenergi just nu och tom busar med sin egen skugga på väggen..

Inga kommentarer: