torsdag, januari 07, 2010

Nu är glada julen slut, slut slut...

julegranen kastas ut, ut, ut...
Ja, nu var det slut alltså. I alla fall julgranarna. Gud vad den ena har barrat, den vi haft i rummet uppe... Måste bero på att vi eldat i kaminen ganska mkt och det varit varmt. Den barrade så det var en stor hög under när jag tagit av kulorna och slingorna. Fick till och med dammsuga av bakongen som jag hivade ut den från... Nu är det så tomt i storarummet vid fönstret så det inte är klokt. Kanske skulle åka till Blomsterlandet och införskaffa mig en stooor blomma och ställa där istället. Kanske till och med kan hänga upp julgransbelysningen i den *fniss*.
Stjärnorna i fönstrena får vara kvar lite till, åtminstone till nästa helg, 20 dagknut, hm, heter det så? Måste köpa nya lampor till storarummet med, L råkade slå sönder min stora glaslampa och det blir lite futtigt med bara den lilla till det stora fönsterpartiet.
Godingarna framför årets upplaga av julgran

2 kommentarer:

mor i stugan sa...

Ja du nu är julen slut och här hemma hos oss finns inte ett enda spår av att det har varit jul.Stakarna hjälpe K. mig med att plocka ner , han kunde hjälpa mig och sätta upp med nästa jul om jag ville , så behöver inte farfar göra det, konstaterde han.

Nettan sa...

Ja, han är ju för söt :-)
Nej fönsterna får lysa lite till... Det blir så himla mörkt när man tar bort det tycker jag.