fredag, januari 08, 2010

Snyft, vad stor han har blivit...

Stora sonen L, har tjatat hela veckan att han vill gå hem själv från skolan... Jag har tyckt det har känts lite läskigt och har dragit på det. Sen häromdagen kom vi överens om att vi skulle mötas på halva vägen och det var han nöjd med. Men sa han, om ni inte kommer så går jag hela vägen! Precis som om jag skulle missa detta! Usch, ville ju helst smyga i buskarna och kolla läget hela vägen. Men sen hade han en kompis här igår, en tjejkompis, E, som är ett år äldre. Igår vid halv åtta så ringde telefonen, det var E, som undrade ifall inte hon kunde gå med L hem från skolan. Åååå mammahjärtat gick i topp... javisst, det gick ju bra, så de har gått hem själva hela vägen. Det gick så bra :-) det tog 20 minuter sen var de hemma. Var tvungen att ta ett kort på dem när de kom vid brevlådan...

Nu är de på födelsedagskalas och ska snart bli hämtade, lillebror sitter här och tittar på Bobster och äter poppis (Pringles)... VI ha precis ätit mustig höstgryta och ris. Den är så god! Så nu är vi mätta och goda och R ska snart kasta sig i bilen för att hämta hem hela gänget som bor här i närheten från kalaset, det är ju liiite kallt att gå idag när det när 14 minus.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Duktig kille! För "mammahjärtat" känns det nog alltid lite extra. Kul att L vill leka med tjejer också, K har aldrig någonsin ens frågat om han får ta med sig en tjejkompis hem från skolan, vilket jag hade önskat.

Ps Om du skulle vilja ta en runda på stan idag, kan du väl ringa. Ska jaga termobyxor!

Kram

Nettan sa...

Vi ska åka till Jönköping jag och Ronnie, svärmor och svärfar kommer och passar barnen och hunden. Vi är på jakt efter ny tv till gillestugan... Får se ifall Ronnie hostar upp idag eller ifall han blir snål igen :-)

Kram

Nettan sa...

HAN BLEV SNÅL - IGEN!!!! Herregud, kommer hem från Jönköping med ett hundben och en sten till mamma... Grrrr... Jag sa till honom att nästa gång får han åka själv. Jag ska inte "köpa tv" fler gånger... gah...