onsdag, januari 13, 2010

Syskonkärlek...


Ibland kan man bli galen på de där två barnen jag har... Lillebror är inne i en fas där han verkligen älskar sina gosedjur. Han pratar med dem och gosar med dem och till och med pussar dem hejdå innan han åker. Detta tycker ju storebror L är skitlarvigt så då måste han ju reta lillebror extra mycket genom att kidnappa gosedjuren och låtsas mörda dem och hoppa på dem. F blir uppriktigt skitledsen och börjar gråta... Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Skratta för det känns så knäppt att tro att ens gosedjur lever och gråta för att storebror är så taskig mot sin lillebror när han ser att han blir jätteledsen... Nu ska han följa med och kolla på storebrors brottarträning och jag fick lova dyrt och heligt att jag inte skulle låta något hända hans favoriter, Krokodilis och Pajjo, så nu ligger de i soffan bredvid mig. Ja, jag får väl passa dem noga så de inte har några skador när han kommer hem...

Inga kommentarer: