söndag, mars 21, 2010

Fortfarande L A T


Godingarna i bubbelbadet hos farmor och farfar

har fått bloggtorka..
Förra söndagen var vi i Kinnarps Arena och kollade på storebror L som spelade hockeyturnering. Han var jätteduktig och gjorde ett mål. De kom fyra i hela turneringen och det var ju bra av 8 lag. Så nu var det slut på hockeysäsongen i alla fall. Hm, ganska skönt faktiskt. Helgerna fria, det har varit ett himlans hallå sista tiden med turneringar hit och dit. Idag är det avslutning i bowlinghallen med bowling och hamburgare, det ser de fram emot båda två. F var visst oxå anmäld eftersom han var med i början av säsongen. Jag var helt emot innan att han skulle med eftersom han inte spelat sista månaderna, men sen hade vi betalt medlemsavgift för honom så då sa jag till maken att han kan ju hänga på, smålänning som man är...
Igår var L och brottades i Huskvarna. Gick inte så bra. Han är ju så stor så han får ju möta barn som är både två och tre år äldre och de har ju brottats i några år mer än han så ni kan ju gissa hur det går. Innan sista matchen hade han varit så rädd att han inte kunnat äta stackarn... Men han kammade hem ett brons i alla fall och det var han nöjd med :-)

Ja idag har jag haft ett riktigt skit göra bokstavligen talat... Lilla voffsen har ju fått bajsa ute i trädgården och på altanen och, hm, det som göms i snö kommer visst fram i tö. Gud vad äckligt det var ute i trädgården. Så utrustad med spade och hinkar gick jag och vovven ut i trädgården på bajsjakt. Behövde inte leta längre precis. Var ute i skogen med 7 hinkar skit, visserligen var det ju massa snö med, hade inte sån finess med stora trädgårdsspaden precis. Brrr vad äckligt... Tur naturen tar hand om det i alla fall... Bläää... Men hon är duktig vofsen i alla fall. När vi är ute i trädgården så kan det komma folk som går förbi med hundar och barn utan att hon springer ut på cykelvägen och det är jag myyyyycket tacksam över och när jag gick ut i skogen så stannade jag henne så hon inte fick följa med och det gjorde hon bara första gången och naturligtvis sista gången... Synd att hon inte är riktigt lika duktig på att kissa ute... Hon tycker fortfarande att det är ganska trevligt att kissa i hallen... :-( Kom hon och väckte mig, bra tänkte jag och släppte ut henne, det visade sig bara att hon väckte mig efter att hon gjort sitt på hallgolvet... grrrr... Men sen sa jag till maken att det kanske är tur att hon bajsat inne så många gånger, annars hade fått plocka bajs hela dan i trädgården.

Inga kommentarer: