söndag, juli 10, 2011

Semestertider = härliga tider!


Jag var lite halvglad för att jag fått tidig semester i år men, jag måste säga, jag tycker ändå jag drog vinstlotten. Vi har ju haft kanonväder de här första två veckorna. Bara njutit av tillvaron och haft det allmänt lyxigt och skönt. Idag är vi lite matta efter tre dagar i storsstaden, men det går väl över innan kvällen. :-) Skönt att inte ha något direkt inplanerat, blir lite stressad över det, vi var i Egypten i juni med goda vänner och deras två barn, så det får räcka med extravaganserna för i år. Eh, jo, visst, jag, jag ska ju till Mallorca i höst på wellness-resa med gymet, det ser jag ju fram emot såklart, aaaalldeles själv, utan familjen, bara jag och en kompis, ska bli kul.

Idag har vi varit på långprommis jag och maken och vovvsan såklart, skönt att ungarna klarar sig någon timme hemma själva, för promenera är inte deras favoritsysselsättning precis. Det är så jooooobbigt, de ooooooorkar inte. Sen att de kan cykla, springa, hoppa studsmatta och hålla på hela dagarna, det är ju inte samma sak. Konstigt. Jo, jag har ju klippt lilla loppan också. Hon var så lurvig om nosen och tassarna, men nu är hon fin igen...

Nu börjar det bli dags för lunch, idag blir det sill och potatis till de stora och fiskpinnar till de små lurkarna.

Tjing tjing

Inga kommentarer: