söndag, september 21, 2008

Då har man hämtat kidsen då...

trodde jag skulle få en eftermiddag i soffan och slappa och titta på TV och bara viler mej. Nope, det hände ju inte... som vanligt när man åker och hälsar på svärisarna så tar det låååång tid... Mycket ska avhandlas och pratas om och naturligtvis var vi tvungna att åka förbi stugan en sväng innan vi kunde åka hem, nog för att jag kom hem med en liten påse kantareller, men ändå. Jag var ju trött, jag ville vila, jag ville ligga i min soffa i gillestugan och bara vara alldeles ifred, inte behöva vara trevlig och glad och ställa frågor om ditten och datten. Sen när vi ändå var på det hållet så kunde vi ju ändå hälsa på mina föräldrar oxå, klockan var väl lite över sex när vi kom dit och stannade lite mer än en timme så vi var inte hemma förrän kl 20.00 och då tog vi svängen förbi MC D och tog med kvällsmat hem... Jaja, jag ska bli den perfekta mamman som lagar hemlagat varje dag middagen står på bordet kl 17,00 och måltiden består av en perfekt balans enligt kostcirkelns alla principer. Nångång, ja, nångång ska jag vara den mamman, men inte idag...

Pappa såg väl ganska pigg ut (han har lungcancer, fick diagnos lagom till midsommar i somras, småcellig, har gått igenom sin sista cellgiftsbehandling och nu väntar vi på vad som kommer att hända) Nu känns det som det största problemet är att han har så mycket vatten i benen, det till och med blir vattenblåsor på fötterna, helt sjukt :-(  Men de blev ju så glada när vi kom, som mamma säger, ni kommer och lyser upp tillvaron lite... F tjatade sig till en övernattning oxå så på lördag ska de sova där istället... och det blir nog bra. Mamma vill så gärna ha dem och pappa med för den delen, det han orkar med, men det blir ju litet avbrott i det vanliga, han sitter eller ligger ju mest hemma själv när mamma jobbar och inte har någon att prata med mer än hunden, så lite umgänge med busiga barnbarn kanske är rätta medicinen. Nu oå onsdag skulle han få en rollator i alla fall så han kan gå ut lite och röra sig, har han bara något att hålla i så går det rätt bra. Usch, det känns så sorgligt, innan sommaren var ju allt frid och fröjd och sen bara ändras livet som ett slag på käften. 


Nähä, nu blir det häng framför tvn, en stund i alla fall, för jag lär väl somna så fort jag satt mig (eller lagt mig kanske jag skulle säga)

Nighty nighty

Inga kommentarer: