onsdag, december 16, 2009

Tillbaka med ömma fötter och glada resminnen


Eiffeltornet såklart :-)

"Vår gata"

Pepparkakshus på Champs Elysees

Juldekorerad restaurang, helt sanslöst...

Jag å mamma utanför Notre Dame


Kvällsvy från Place de la Concorde

Champs Elysees i julskrud

Klädda julgranar i Montmatre

Syrran nedanför Sacre Coure

Jaha. Det var det de... Det går snabbt över. Resan gick jättebra. Vi hade så trevligt, det enda var väl att merparten av restauranger vi hittade var lite bottennapp, men vad gör väl det? Resan till Skavsta började bra, med bara en U-sväng på E4:an men vi överlevde, det gick bra. Flygresan gick bra, jag mumlade tyst mitt mantra "jag kan flyg, jag är inte rädd", bussresan från Beavais gick bra, tunnelbanan till lägenheten likaså. Jag oroar mig ju alltid. Drar upp alla möjliga skräckscenarion i huvudet innan jag ska åka någonstans... Men det går ju oftast bra ändå. Längtar redan tills nästa gång... Vi har varit runt och sett ganska mycket men även gått en hel del i affärer och på marknader. Har dock inte handlat så mkt, mest till ungarna i favoritaffären Zara, lite fransk nougat såklart, lite krämer och annat krafs på Yves och Lush, en sjal, några små eiffeltorn, och lite småkrafs...

1 kommentar:

Anonym sa...

ser ut som att ni haft trevligt, jag var där för ganska längesedan, 1981, nu när jag ser bilderna skulle jag vilja åka dit igen. Kram/Carina