onsdag, januari 27, 2010

Busiga valpar och goa barn och glömska män...


Kan det bli bättre? Häromdagen så var jag så less på allting, bara kände, vad jobbigt det är att vara mamma så jag åkte och tränade med orden, "får se ifall jag orkar komma hem igen..." Ja, jag vet, elaka mamman! När jag kommer hem har maken och barnen varit och köpt blommor och då står barnen precis innanför dörren med valpen i famnen och blommorna och säger, förlåt mamma, du är bäst! Ja, då kom det av sig. Vem kan vara arg då? De är ju ganska rara och snälla ibland, när de sover åtminstone som min vän A-C brukar säga.
Igår så kan jag säga att skilsmässan hängde i luften på Karl Johansgatan. Här var alltså JÄTTEKALLT, mer än 10 minus, typ 15 i alla fall, och sen som vanligt skulle ut genom dörren på morgonen för att börja lämningsracet, först skolan, sen dagis och sen mig själv på jobbet. Rotar efter nycklarna, de hänger inte där de ska (brukar faktiskt vara så duktig att jag hänger dem där), inte ligger de i handväskan heller. Börjar ana oråd, ringer maken, som är halvvägs till Jönköping och frågar om han har sett till nycklarna. Japp, det hade han visst när han börjar känna efter, de hade han visst, ojdå. Hm, här står jag, skitkallt, två ungar, redan sen och ska försöka ta mig till diverse ställen, cykla var ju helt otänkbart, då hade vi frysit hjäl, eller åtminstone jag. Slänger mig på telefonen och ringer min supersnälla jobbarkompis B som pendlar, frågar henne var hon är och frågar sedan ifall hon kan komma och skjutsa oss. Naturligtvis kunde hon det, snäll som hon är. Sen fick jag låna hennes bil på lunchen för att åka hem och gå ut med vovven. Som tur var så hade L redan bestämt att han skulle följa med sin kompis hem så han slapp jag ju tänka på vid hämtningen, fick ringa och fjäska för min kompis och granne U om hon möjligtvis kunde hämta F på dagis, det gjorde hon. Tack, snälla! Och sen var det till att traska hem vid fyra när jag slutade. Kallt så in i bänken, inte hade jag tänkt på att ta med mig långkallingar när jag var hemma på lunchen, så kinder och lår var djurpfrysta när jag kom hem en halvtimme senare. Men det gick, tack vare snälla vänner! Ni är bäst!

Idag är vi lediga F och jag. Det blir en sväng på stan, tänkte se ifall det finns någon möjlighet att kunna klippa sig och sen har jag lovat F att vi ska åka till City Gross, han är sååå sugen på att handla något för alla sina pengar. (tror inte det, ungen har sparat ihop 900 spänn den lilla snålisen). Men något litet kan han ju få köpa när han varit så duktig.

Ikväll kommer kompisen L och fikar lite och vi ska kolla på Roomservice. Vi gjorde det jätteofta förr, åkte hem till varann på kvällarna, nu så var det längesen sist. Så det ska bli mysigt :-)

Nu ska jag gå och piffa till mig lite så jag inte skrämmer slag på frisören när jag kommer, F får väl sysselsätta sig med sitt Nintendo DS under tiden jag klipper mig.

1 kommentar:

mor i stugan sa...

Titta gärna in hos mej där du har en utmärkelse att hämta!

Kram carina