fredag, januari 22, 2010

Nytt år - ny spruta

Jaha, då har vi varit och tagit spruta nr två för barnen. Ja, de var ju verkligen i frisk fläkt där nere, synd att säga att de var rädda, till skillnad från en del barn som satt med sina gosedjur och tröstade sig och grät redan innan de kom in till sköterskan... Nästan pinsamma var de faktiskt! F frågar tom sköterskan ifall han inte kunde få ta med sig en spruta hem, för han ville ta den lite hemma med för det är så roligt. Hm, ja inte brås han på mig i alla fall.

Idag har L gått hem med sin bästis L själva. Sen har vi spelat Monopol, ungarna tycker det är jätteroligt. F köper så mkt att pengarna tar slut tror han hade över 12 gator hahaha... Men de tröttnar efter ett tag och vi hinner aldrig komma så långt att en annan tycker det börjar bli kul, när man köper gator av varann och det faktiskt börjar kosta lite att hamna på en gata. Men, men, de är ju inte så gamla än. Tycker det är rätt roligt att en 5-åring fixar detta ganska hyfsat faktiskt utan att kunna läsa.

Snart är det spinning-dags. Har träningsvärk idag i ljumskarna, styrketränade igår för första gången på flera månader, åtminstone två månader skulle jag tro. Den där maskinen för insidan av låren är inte nådig alltså... aj, aj, aj... Sen är det dags för fredagsmyyyyyyyys... får se vad det blir idag till kvällsmat, har inte orkat tänka på det än. På tal om mat, gud vad besviken jag blev igår, efter träningen hade vi kommit överens om att jag skulle åka direkt och handla. När jag var på Kvantum såg jag att maken skickat ett SMS att han redan hade handlat och att maten skulle vara klar. Så jag ringde och förhörde mig lite vad han hade köpt, men han avslöjade inget vad det blev till kvälllsmat. Mums, tänkte, föreställde mig lite frallor med gott pålägg, te och någon god juice kanske... Kommer hem, det första jag ser är burken med rödbetor som står på bordet. Nej, tänkte jag, har han värmt kalopsen? (vi åt kalops till middag igår). Nej, då, då rycker han bort aluminiumfoliet och då ligger där stekta ägg. Hm, skit, alltså det var pyttipanna med ägg och rödbetor. Och inte ens god pyttipanna, han hade hällt i några franska kryddor och stuvat den på ett äckligt sätt, så det var vidrigt... Fick hålla god min och äta upp det som jag åtminstone lagt på tallriken, men sedan blev det knäckebröd... Vilket antiklimax...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad roligt med Monopol. Glömmer aldrig när vi satt i A & L stuga och spelade halva natten! När ska vi göra om det???

Har ni haft ont i armarna denna gången också? Vi ska nog inte ta en andra gång...

Kram på er!

Nettan sa...

Nej, det är ju bara barnen som tagit denna andra dosen. Vi slapp ju och speciellt ont tror jag inte att de har, fast L har varit lite hängig idag...

Ja, ska vi ta en spelkväll snart???
Vi har massa spel som bara samlar damm...

Kramiz