torsdag, januari 28, 2010

Stackars, stackars barn...

Idag skulle jag göra hemgjort potatismos till mig och lillgrabben och till detta skulle det stekas fiskpinnar. Jag skalar potatis och förbereder och steker fiskpinnar... Sen när jag kom till moset fick jag snilleblixten att jag kan ju använda stavmixern, den är ju bra, då blir det ju inga klumpar... Nej klumpar blev det verkligen inte, har aldrig ätit ett sånt oklumpigt potatismos tidigare, inte heller ett klistrigare... Helt sanslöst vad konstigt det blev, det blev som lim! Skitäckligt, eller nja, det smakade ju inte direkt äckligt, men inte som vanligt potatismos plus att det nästan var rinnande. Blää och sen till på köpet så råkade jag steka fiskpinnarna på lite för hög värme, eftersom jag glömde min stekpanna hos en kompis i lördags och bad henne slänga den eftersom jag måste köpa en ny, så stekte jag i gjutjärnspannan och det blir liite varmare i den. Så när jag serverade den deliktata lunchen till sonen så förvarnade jag honom att jag misslyckades lite med potatismoset men att det ändå smakar "gott"". Då tittade han på mig med sina stora kloka blå ögon... "Ja mamma och du brände visst fiskpinnarna lite oxå"... Ja, vad ska man säg, men han åt i alla fall, moset tyckte han var gott men paneringen på fiskpinnarna fick jag skrapa bort.
Nej, såhär gott var det INTE!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fniss! tack för ett gott skratt! Det där klistret skulle jag allt vilja ha receptet på, kanske funkar bra ill tapetsering :-)

mor i stugan sa...

Titta gärna in hos mej där du har en utmärkelse att hämta. En Award