fredag, februari 26, 2010

Hjälp, jag har blivit beroende!


Ja, nu är jag fast, jag är helt besatt. Inte klokt är det! Ja, då undrar ni kanske vad min gigantiska last är. Eh, ja, jag har blivit IPhoto-knarkare... Kan sitta hur länge som helst med att pilla med fotoböcker med mina små telingar i. Det är ju skitkul. Och jag måste säga att resultatet blir ju helt otroligt bra. *klappar mig själv på axeln*. Men, hm, nu är det ju inte min förtjänst för det finns ju färdiga mallar som man väljer och sen bara kan man markera en mapp med bilder som man vill ska fylla albumet och vips, så har man ett läckert fotoalbum med dina favoritbilder i. :-)


Idag är det dags för barnkalas. L fyllde ju 8 häromveckan, så nu är det dags för kalas. Vi sa förra året att nu får det vara slutkalasat men, ja, det blir ju inte riktigt som man tänkt sig. Så ett gäng på 8 barn, 9 med lillebror ska härja fritt här i huset ikväll, mellan kl 18-20.30, så snälla, skänk oss en tanke...

Det är ju dock inte barnkalas längre förresten, det är j u FEST och med fest menas kebabpizza, film, singstar och annat "tufft".... hahaha... Ja, fast jag höll på att trilla av stolen när han sa att han ville ha fiskedamm... Vaaaa???!!! Ni ska inte ha skattjakt eller något sånt då. Nej, fiskedamm, det skulle det vara. Men nu blir det en form av skattjakt. Jag ska strax (efter att jag städat lite) gömma påsarna på 9 olika ställen, fota godispåsen och sen skriva ut en bild på den, så det blir ju till att leta ändå.

Nähä, nu kallar dammsugaren på mig.. konstigt, det är bara mig den vill leka med förresten. Jag sa till maken igår att han fick leka med både dammsugaren och moppen, men han var nog inte leksugen. Och idag kommer han passande nog inte hem förrän kl 17.00 och kalaset börjar 18.00... Jättekul...

2 kommentarer:

mor i stugan sa...

Grattis till födelsedagsbarnet, alltid lika intensivt när det ska vara barnkalas. Kom ihåg när sonen skulle ha sitt 9-års kalas , så kom han och undrade om han var tvungen att ha det . Nää blev svaret , men är det inte roligt när alla kompisarna kommer sa jag , jo han höll med . Men sen sa han , mamma bli inte ledsen , men jag skulle vilja ha 50kr. istället för kalas. jag log breeet och sa , du får 100 kr och lyckan var total för oss båda.

Nettan sa...

Hahaha, ja, lille P, klok på den tiden :-)