onsdag, mars 03, 2010

Stooor dag!


Sliter

Vinner

Guld
Igår vad det dags för lille F att tävlingsbrottas. Det var klubbtävling i deras grupp. Alla de små barnen i brottartrikåer är ju en skön syn. De är så söta! F var ju med förra året och då slog han en kompis från förskolan som är ett år äldre, så han var ju såklart tuff som en tennisboll såklart och hade redan tagit ut segern i förskott... Hm, undra vems vinnarskalle han har fått? Ja, han vann ju såklart (det visste han ju redan). Fast han behövde bara gå en match, en stackars grabb fick kalla fötter och lämnade WO. Vem kan klandra honom. Jättehemskt jö att gå upp där när alla föräldrar och syskon sitter och kollar och sen gå ut där i mitten av mattan där alla ser och sen ska man brotta ner den andra. Gärna slänga in några snygga grepp med som pricken över i:et...
Men sen det bästa av allt ALLA FÅR MEDALJ... Det var ingen som blev utan, i den gruppen där de var fyra fick de delad bronsmedalj, så gulligt!



Idag fyller maken år, han blir gammal som gatan, 39 år. Vi "väckte" honom idag på morgonen med skönsång och paket, jag hade köpt en Nespressomaskin till honom. Något som han pratat om länge. Så jag slog till på en sådan i måndags. Det var lite trixit att få hem en sån stor låda utan att han såg det, sen att gömma den i flera dagar utan att han skulle upptäcka den, det var inte det enklaste. Sen är jag ju såå dålig på hemligheter. Jag har varit nära att avslöja flera gånger vad jag köpt. Men det gick bra och jag lyckades hålla mun...På fredag kommer släkten på min sida, svärmor och svärfar var lite upptagna de visste inte riktigt när de kunde komma, så det återstår att se.

Idag är vi lediga jag och lille F, det blir en sväng till Apoteket eller vad det heter nuförtiden, Kronans Droghandel och Apotek Hjärtat för att hämta ut alla medikamenterna som jag pratade med VC om idag på morgonen. Jag har förmodligen dragit på mig inflammationer i min vänstra axel och min högra armbåge/underarm och sen rosacean på detta, så det blev ett gäng mediciner som jag skulle äta nu och se ifall det försvinner, annars skulle jag kontakta igen och DÅ fick jag träffa läkaren. Hm, trodde att de var måna om patienterna nu när det ska väljas vårdcentraler. Men, de kanske inte vill ha några... Nu hoppas vi i alla fall att detta ska hjälpa, det är inte skönt att ha ont. Inatt har jag haft så ont i armbågen att jag inte kunde sova... aj, aj, aj...

2 kommentarer:

Therese sa...

Åh vad jag tycker det är HÄRLIGT att vi i Sverige ger ALLA barn medalj! Det uppmuntrar dom ju att fortsätta. Han såg glad ut den lille! :)

Ska du äta Voltaren T?

Nettan sa...

Nix, jag fick Naproxen, hoppas hoppas det försvinner...

*håll tummarna*