lördag, februari 20, 2010

Nu tycker till och med JAG att det borde vara nog!

Snön har bara vräkt ner, helt sanslöst. När jag skulle släppa ut valpen på altanen för morgonkiss idag på morgonen bara vände hon sig om och tittade på mig med sina kloka bruna ögon, precis som är du inte klok, ska jag ge mig ut i detta?? Känns ju sådär, gatan ser helt förändrad ut, man känner ju inte igen sig... Lillemannen här vill inte gå ut, han sitter fortfarande i pyjamas och tittar på Bolibompa, ja, jag känner inte för att tvinga honom heller iofs. Det får vänta till eftermiddagen när storebror kommer hem igen från hockeyträningen. Tur vi inte bor på landet i alla fall, då hade det nog varit kört, åtminstone där vi bodde tidigare. Men en egen lite väg på några hundra meter från huvudgrusvägen... Idag skulle vi åkt till svärmor och svärfar på middag, men den snöade inne, det får bli hemmamys istället.

Igår var vi i Växjö och badade, det är så himla mysigt, bara två barn som höll på att drunkna annars var det bra... Lille J hoppade i med en armpuff och gled iväg i strömmen och lille F hoppade i utan någon armpuff och trodde att pappa R var bakom honom men det var han ju inte... Gah... nästa gång sa vi att det får bli flytvästar på alla barnen. Vi missade som tur var det värsta snöovädret, visst, det snöade men inte så farligt som man kunde tro och vi kom hem allihop i alla fall.


Nu sprakar en härlig brasa för att värma upp mitt storarum och jag funderar över om jag ska sladda ner på stan en runda sen när maken och sonen kommer från hockeyn...

Inga kommentarer: